Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Ett nytt år....

Av Jennie Olsen - 31 december 2012 10:32

Önskar att jag kunde tänka ett år tillbaka och få härliga glada minnen... Men tyvärr måste jag gå två år tillbaka för att minnas att alla var glada, friska och livet var som det skulle.


För ett år sedan vid denna tid så satt vi alla i soffan och spelade Uno, vi såg fram emot kvällens nyårsfirande. Victor var lite bättre i armen och vi trodde allt skulle bli bra.

Men så ringde telefonen och det var Victors läkare som vill att vi skulle komma in till sjukhuset för hon ville prata med oss.... Glöm det sa jag, säg det här och nu...

Victor har fått cancern tillbaka men den sitter bara lokalt i armen och pannan...


Att behöva berätta detta för Victor var så jävla tungt, att se hur han gick från en glad kille till att bryta ihop totalt. Han blev både ledsen, förbannad och väldigt rädd.

Den blicken han gav oss kommer jag aldrig att glömma...

'

Men han var en sån stark kille, visst tyngde det ner honom att få ett sånt besked men ändå så tog han tag i dagen och lekte och härjade med kompisarna under kvällen och sköt raketer med pappa vid tolvslaget.

"Nästa år mamma blir bättre" sa han när han trött låg i sängen och vi pussades godnatt... Visst blir det så sa jag...


Men det blev vårt värsta år... Detta år är det tyngsta, jobbigast och ja jag finner inga ord för hur allt har varit och hur vi mått.

Men vi har överlevt på nåt underligt vis och sorgen och saknaden av vår Victor kommer vi alltid att bära med oss. Minnena kommer alltid att finnas och vissa dagar under åren kommer alltid att va mer jobbiga.

En stor bit av oss saknas och den biten kan aldrig läkas ihop igen.


Ja det är en tung dag men vi ska ändå fira nyår med nära och kära, och vid tolvslaget ska vi tända ljuslyktor och skicka upp i natthimlen för att hedra Victor, mamma och alla som inte finns med oss idag!!!

Hoppas fler gör det istället för raketer....


Victor vår älskling, vi saknar och älskar dej såå otroligt mycket!!!!


Ha ett Gott Nytt År alla!!!

//Mamma


 
 
Ingen bild

Linda

31 december 2012 11:19

Tänker på er

 
Ingen bild

Jeanette

31 december 2012 11:42

Tänker på er! <3
Jag kommer skicka iväg en lykta för/till Victor idag så han får lite extra ljus uppe i himlen. Massa kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Olsen - 15 augusti 2014 19:09

Idag var det då dags att bege sej ner till Göteborg och Drottning Silvias Barnsjukhus för att träffa dom ansvariga läkarna som hade hand om Victor. Det var med tunga hjärtan och ett känslokrig som vi gick in på sjukhuset, inte varit där sen januari...

Av Jennie Olsen - 7 maj 2014 13:51

För ett par månader sedan orkade vi äntligen anmäla det som hände Victor till IVO. Men det gick ju inte så som vi hoppats på. Dom har som sagt en tidsbegränsning på detta och vi var två veckor försenade med vår anmälan och därför vägrade dom att ut...

Av Jennie Olsen - 1 mars 2014 16:28

Då är det äntligen gjort... Det har funnits i mitt huvud sedan Victor dog, men ingen av oss har orkat ta tag i det. Vi har sen dag ett känt och vetat att något har gått fel i hans behandling. Vi har successivt gått igenom med varandra hur det var o...

Av Jennie Olsen - 27 januari 2014 21:04

Ja då sitter jag här igen och tittar på klockan och minnena strömmar genom huvudet och hjärtat. Jag trodde att vissa delar av detta dygn för två år sedan var gömt i mitt undermedvetna... men icke heller. Allt kommer tillbaka, alla samtal med läka...

Av Jennie Olsen - 21 april 2013 22:36

Oj vad länge sedan jag skrev här på bloggen, och mycket har hänt sen sist... Den 28/4 har det gått 15 månader sedan vår Victor somnade in och saknaden efter honom är såå otroligt stor. Det kommer den alltid att vara, men man måste lära sig att gå...

Ovido - Quiz & Flashcards